سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین کس به دوستی، آن است که سودش برای تو و زیانش برای دیگری باشد . [امام علی علیه السلام]
سخن مسئول سایت - نتیجه صدرالاسلام
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
: جستجو
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 40
  • بازدیدهاازاسفند85: 430977
    » درباره من
    سخن مسئول سایت - نتیجه صدرالاسلام
    علی وطن خواه
    وبگردی که درسال 83 به فکر قدیمیان خود افتاد

    میرزا حسن شهیدی متخلص به (طوبی) از علمای قرن 18 در منطقه میمه ویدئو
    » پیوندهای روزانه
    آلبوم میمه ای ها [671]
    میمه ای ها [230]
    [آرشیو(2)]


    » یادداشت ها < درصورت خالی بودن به آرشیو بروید >
    سخن مسئول سایت[48] . سیمای تاریخی میمه[22] . چهره ها[20] . ادبیات و ضرب المثل های میمه ای[11] . معرفی بلاگر[10] . اماکن تاریخی میمه[8] . گویش میمه[7] . اخبار میمه[6] . مذهب در میمه[6] . گزارش تصویری[5] . میمه[5] . وطن خواه[5] . ویژه[4] . جغرافیای میمه[3] . اسطوره ها[2] . وجه تسمیه میمه[2] . تبریک و تسلیت . رمضان . محرم . محلات میمه . محیط زیست منطقه میمه . شهدای . شهرها و روستاهای منطقه میمه . صدرالاسلام . صنعت و معدن درمیمه . فرش در میمه .
    » آرشیو مطالب
    اخبار میمه
    جغرافیای میمه
    اماکن تاریخی میمه
    مذهب درمیمه
    فرش میمه
    گویش میمه
    اسطوره ها
    معرفی بلاگر
    تبریک و تسلیت
    وجه تسمیه
    سیمای تاریخی میمه
    محلات میمه
    چهره ها
    سخن مسئول سایت
    شهرها و روستاهای منطقه میمه
    محیط زیست منطقه میمه
    ادبیات و ضرب المثل های میمه ای
    گزارش تصویری
    ویژه های میمه

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان
    وبلاگی از ازان
    شاعر وزوانی
    میمه ی اصفهان
    دانشجو دات ای تی وزوان
    وبلاگ هیات قمربنی هاشم (ع)
    وبلاگی از وزوان - یک کاسه داغ کاچی
    کیمیا
    هیات کریم ال طه
    میمه قرق
    دکتر هادیزاده
    آرمان هاشمی
    لایبیدی ها
    خاک آشنا
    وطن خواه
    آلبوم میمه ای ها
    شهرداری میمه
    سه کلهرود
    وبلاگ ازان
    پیک میمه
    حسن رباط
    مقصود
    صبح میمه
    هیات جانثاران - سرکار خانم متقی
    میمه سیتی
    سایه بید
    شرکت اینترنتی جم
    وزوان سیتی
    نوید توکل
    آقای فخریان
    ویو زادگاه من
    شفق جوشقان
    وز- وان
    مهندس شهنازی - استرالیا
    آموزشگاه زبان پارسه میمه
    ترنج جوشقان
    غلانیوز
    روستای من ازان
    وزوان سیتی
    قهرودی ها
    آرمان جوشقان
    کامویی ها

    » موسیقی وبلاگ

    » طراح قالب
    »» یک داستان

    این داستان زیباست .خیلی قشنگه .

     

    باخستگی تمام نشست رو نیمکت گوشه پارک. گرسنه اش بود. خیلی. ازصبح چیزی نخورده بود. از دکه ی تو پارک یه بسته بیسکویت خریده بود و نشسته بود. نیمکت خالی نبود . یه آقاهه گوشه نیمکتو گرفته بود. معلوم بود کارگره از اون کارگرای روزمزد که اخر هر روز مزدشونو از سرکارگر می گیرن تا بتونن خورد وخوراک اون شبشونو تهیه کنن.  مرد بغل دستی  داشت تو صفحه ی نیازمندیهای روزنامه دنبال چیزی می گشت.

    دیگه نتونست طاقت بیاره . نوار قرمز بسته  بیسکویت رو کشید و بازش کرد و اولیشو خودش برداشت. به مرد بغل دستی اش تعارف کرد. برنداشت. اصرار کرد. یه دونه برداشت و شروع کرد به خوردن. خرت خرت.... بیسکویت رو گذاشت رو نیمکت بین خودشون.

    دومی رو برداشت. مرد بغل دستی سومی رو . چهارمی رو خودش برداشت. و مرد بغل دستی دونه ی بعدی بیسکویت رو. اولش تعجب کرده بود ولی بعد با خودش گفت خوب چه اشکالی داره حالا که یکی از من گرسنه تر پدا شده ..... ولی نتونست جلو خودشو بگیره . حرص می خورد. همین که یه دونه از بسته برمیداشت مرد بغل دستی اش ام بلافاصله یه دونه می ذاشت تو دهنش. انگار به یه بازی تبدیل شده بود. صدای خرت خرت .........

    بیسکویت رفته بود رو اعصابش. مشتشو گره کرد  مرد بغل دستی اش بلند شد روزنامه هاشو جمع کرد  و بدون اینکه چیزی بگه راه افتاد که بره. بسته ی بیسکویت رو هم با خودش برداشت.چند قدمی ازش دور شد. اونم از جاش بلند شد. اگه یه خیز برمیداشت می تونست بهش برسه و یقه اش رو بچسبه . ولی همین که بلند شد سرجاش میخکوب شد.پاهاش چسبید به زمین..نتونست حرکت کنه. حتی آب دهنشو  قورت بده. آخه رو نیمکت بسته بیسکویت خودشو دید. دستنخورده. فقط دو تا بیسکویت ازش کم شد بود.

    بسته بیسکویت خودش مونده بود زیر نیازمندیهای روزنامه.

     تمام مدت داشته بیسکویت مرد بغل دستی رو می خورده ....

    مرد بغل دستی دیگه خیلی دور شده بود. هم دور و هم دیر...



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( دوشنبه 87/5/21 :: ساعت 4:11 عصر )
    »» یک حکایت

    یک روز سوراخ کوچکی در یک پیله ظاهر شد. شخصی نشست و چند ساعت به جدال پروانه برای خارج شدن از سوراخ کوچک ایجاد شده درپیله نگاه کرد.

    سپس فعالیت پروانه متوقف شد و به نظر رسید تمام تلاش خود را انجام داده و نمی تواند ادامه دهد. آن شخص تصمیم گرفت به پروانه کمک کند و با قیچی پیله را باز کرد. پروانه به راحتی از پیله خارج شد اما بدنش ضعیف و بالهایش چروک بود.

    آن شخص باز هم به تماشای پروانه ادامه داد چون انتظار داشت که بالهای پروانه باز، گسترده و محکم شوند و از بدن پروانه محافظت کنند.

    هیچ اتفاقی نیفتاد!

    در واقع پروانه بقیه عمرش به خزیدن مشغول بود و هرگز نتوانست پرواز کندچیزی که آن شخص با همه مهربانیش نمیدانست این بود که محدودیت پیله و تلاش لازم برای خروج از سوراخ آن، راهی بود که خدا برای ترشح مایعاتی از بدن پروانه به بالهایش قرار داده بود تا پروانه بعد از خروج از پیله بتواند پرواز کند.

    گاهی اوقات تلاش تنها چیزیست که در زندگی نیاز داریم.

    اگر خدا اجازه می داد که بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم فلج میشدیم، به اندازه کافی قوی نبودیم و هرگز نمیتوانستیم پرواز کنیم. من قدرت خواستم و خدا مشکلاتی در سر راهم قرار داد تا قوی شوم. من دانایی خواستم و خدا به من مسایلی داد تا حل کنم. من سعادت و ترقی خواستم و خدا به من قدرت تفکر و قوت ماهیچه داد تا کار کنم. من جرات خواستم و خدا موانعی سر راهم قرار داد تا بر آنها غلبه کنم. من عشق خواستم و خدا افرادی به من نشان داد که نیازمند کمک بودند. من محبت خواستم و خدا به من فرصتهایی برای محبت داد.

    « من به هر چه که خواستم نرسیدم ...

    اما به هر چه که نیاز داشتم دست یافتم»

    بدون ترس زندگی کن، با همه مشکلات مبارزه کن و بدان که میتوانی بر تمام آنها غلبه کنی.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( شنبه 87/5/12 :: ساعت 4:1 عصر )
    »» فرارسیدن ماه رجب مبارک باد
    از حضرت صادق علیه السلام روایت است که حضرت رسول صلى الله علیه و آله فرمود که: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( جمعه 87/4/14 :: ساعت 12:7 عصر )
    »» روزنوشته های آقای بخشدار
    روزنوشته های آقای شیبانی بخشدار محترم میمه

    خدا هنوز از آفریدن انسان نومید نشده است

       تولد هر نوزاد این نوید را می دهد که خدا هنوز از آفریدن انسان نومید نشده است. اداره ثبت و احوال میمه شاید سحر خیز ترین اداره ی میمه باشد . هر روز صبح ساعت  7 این اداره آغاز بکار نموده است یعنی 30 دقیقه زودتر از آنچه استاندار محترم اصفهان اعلام و دستگاهها ملزم به اجرای آن شده اند. این اداره امروز آمار فعالیت های سال 86 را آورده بود. آمار قابل قبولی دارند و اداره ی منظم و منضبطی است. در سال مورد نظر تعداد صدور شناسنامه که تقریباٌ مبین تعداد نوزاد متولد شده است 211 برگ و تنظیم سند ثبت وفات 152 برگ بوده و تولد هر نوزاد این نوید را 0000

     

    ........................................................

    تحول اقتصادی در میمه 

    گوهر تحسین اهالی بخش را از طریق پیام کوتاه و تماس تلفنی در یافت کردم . از خبر پالایشگاه و پتروشیمی خیلی خوشحال بودند. فکر می کنم  مردم و بویژه جوانان که بیش از ایجاد اشتغال به اقتدار اقتصادی میمه می اندیشیند ، روز شمار پیگیری امر را می خواهند. جمعه مجدداٌ با استاندار معزز در همین رابطه گفتگو داشتم . در خواست سرمایه گذاری به منهدس نیلی معاون  مقتدراستاندار  که نرخ بیکاری استان رتا باتفاق یک مجموعه منسجم از 5/12 درصد به 5/7 درصد رسانیده است ارجاع گردیده و امروز هم از دفتر مهندس نیلی  با بخشداری تماس گرفتند و مشغول پیگیری هستندو دیروز در همین رابطه جلسه ای با فرماندار محترم داشتیم که فوق العاده  خودشان خواهان  تحول اقتصادی در میمه  هستند. همه ی هماهنگی ها وجود دارد. گزارشهای مهم بعدی ارسال می شود . از سپاسگزاری هایتان ، سپاسگزاریم .

    ......................................................................................

    یونسکو تهد ید کرد : اگر دکل مخابراتی همراه اول جابجا نشود نام مسجد جامع و حمام عهد صفوی میمه را از فهرست آثار جهانی حذف خواهد کرد.

     

    این طنز شیرین متن پیام کوتاه جمعی از جوانان خوش ذوق شهر میمه بود که روز جمعه 16/1/87 دریافت کردم قضیه از این قراراست که اداره مخابرات در زمینی که در تملک مخابرات است اقدام به تعبیه دکل مخابراتی برای تقویت تلفنهای همراه اول کرده است. محل تعبیه در مرکز شهر و مجاورت خیابان طالقانی است و همین مسئله بعضی از حساسیتها را بر انگیخته است . با اخطار شهرداری- پیمانکار که بدون اخذ مجوز اقدام به کار کرده بود عملیات اجرائی تعطیل شدو پس از تماس با مهندس زمانی مدیر عامل مخابرات که مدیر وارسته و کاردانی است و مسولین شهرستان و در نهایت حجه الا سلام حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شد که مخابرات در خواست مجوز از شهرداری داشته باشد و با توجه به اینکه زمین و ساختمان متعلق به اداره مخابرات و در طرح هادی توسعه شهری دارای کاربری فضای سبز شده است با اخذ تعهد از مخابرات مبنی بر اینکه هر وقت شهرداری قصد اجرای طرح داشته باشد مخابرات بدون قید و شرط نسبت به جابجائی دکل تعبیه شده اقدام نماید قضیه فیصله یافت. خدا کند یونسکو هم به راحتی دست بردار باشد .

     ....................................................................

     

    امروز پنج شنبه5/7صبح 15 فروردین سال 87 به اتفاق مهندس زمانی رئیس محترم جهاد میمه به سمت موته حرکت کردیم . روستای موته از معدود نقاط شهری و روستای ماست که گلخانه درختی دارد . زمستان سرد گذشته باعث وارد شدن خسارت 20 درصدی به گلخانه شده است اما کشاورزی جدید و پر منفعتی است . بوته های خیار 45 روزه محصول می دهد و دوران باردهی هم غالبا 6 ماه طول می کشد هر بوته اگر مراقبتهای لازم در بذر و ضد قارچها و ... رعایت شود 30 تا 40 کیلو خیار می دهد . بازار مصرف خیار موته شهرستان گلپایگان است . قیمت خیار را حساب کنید مقدار بار دادن هر بوته که قبلا گفته شد و تعداد بوته های گلخانه ی 2000 متری موته که قریب 5000 بوته است . هزینه تولید را هم که کم کنید  باز هم درامد هنگفتی دارد .

    از قول کارشناسان  میمه بهترین آب و خاک را برای کشت گیاهان گلخانه ای دارد

     ....................................................................

    هشتاد هکتارپسته کاری در صحراهای میمه برای مردم بخش باور کردنی نیست

     از موته  8کیلومتر به سمت سراهی لای بید حرکت می کنیم در سمت راست جاده مزرعه ای حصار کشی شده با تاسیسات چاه آب و موتور خانه برق قرار داردحاج آقا کرمی حدود 10 سال قبل از رفسنجان آمده و بیشتر از بکصد هکتار از زمین را احیا و تملک کرده است و به ایجاد باغ پسته اختصاص داده است .مثل همه کارهای تولیدی در کشورمان با تنگناهای متعددی هم روبرو شده است از جمله اینکه چاههای آب مزرعه اش هنوز برق دار نشده است و درخواست کمک از مسئولین دارد .تولید بسیار خوبی دارد علیرغم اینکه سال گذشته مزرعه اش گرفتار تگرگ شده لیکن 5 تن پسته داشته است.با 67 سال سن خیلی جوان فکر می کند و کارهای تحقبقاتی و پژوهشی هم در مورد پسته انجام می دهد.قول دادم به او کمک کنم حداقل مسولین محترم استان و شهرستان را برای بازدید از مزرعه اش ببرم. 

    بر جمله ای که در بدو ورود به مزرعه به او گفتم که :

    « جهاد با مال سخت تر از جهاد با حارق است و شما تولید کننده ها با مالتان جهاد می کنید. »

     .............................................................................

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( سه شنبه 87/2/10 :: ساعت 7:14 صبح )
    »» رابطه محبت همشهریان و ترغیب من به ادامه کار!!

    دیروز ، روز وصف نشدنی برای من و  وبلاگ بود.  دیروز همشهریان و دوستان خوب و دوست داشتنی من 559 بازدید از وبلاگ داشتند و نتیجه صدرالاسلام را به رتبه یازدهم پربیننده ترین وبلاگ در اولین روز سال نو در سرویس پارسی بلاگ رساندند.

    این غیرت و علاقه مندی دوستان و خوانندگان وبلاگ  واقعا ستودنی است و جادارد از همه تشکر کنم.  موفق ، پیروز  و پاینده باشید.

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( جمعه 87/1/2 :: ساعت 1:19 عصر )
    »» سال نو بر شما مبارک

    سلام

     

                      

    بعد از سال تحویل سری به وبلاگ زدم .خستگی یکسال از تنم در رفت .می دونید چرا؟

    باکمال حیرت بازدیدکننده های وب را عدد232 دیدم. یعنی 232نفر در اولین روز سال 87 به وبلاگم سر زدند.

    این یعنی امید . یعنی تشویق همشهریان و ترغیب آنها به ادامه کار من.

    ممنونم. از همه شما همشهری های مهربانم ممنونم. امیدوارم سال 87 سال خوبی برای همه باشد.

     

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( پنج شنبه 87/1/1 :: ساعت 10:12 صبح )
    »» سال نو مبارک

    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( یکشنبه 86/12/26 :: ساعت 5:9 عصر )
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    JavaScript Codes
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن