سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که خود را در جاهایى که موجب بدگمانى است نهاد ، آن را که گمان بد بدو برد سرزنش مکناد . [نهج البلاغه]
سخن مسئول سایت - نتیجه صدرالاسلام
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
: جستجو
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 29
  • بازدید دیروز: 34
  • بازدیدهاازاسفند85: 430962
    » درباره من
    سخن مسئول سایت - نتیجه صدرالاسلام
    علی وطن خواه
    وبگردی که درسال 83 به فکر قدیمیان خود افتاد

    میرزا حسن شهیدی متخلص به (طوبی) از علمای قرن 18 در منطقه میمه ویدئو
    » پیوندهای روزانه
    آلبوم میمه ای ها [671]
    میمه ای ها [230]
    [آرشیو(2)]


    » یادداشت ها < درصورت خالی بودن به آرشیو بروید >
    سخن مسئول سایت[48] . سیمای تاریخی میمه[22] . چهره ها[20] . ادبیات و ضرب المثل های میمه ای[11] . معرفی بلاگر[10] . اماکن تاریخی میمه[8] . گویش میمه[7] . اخبار میمه[6] . مذهب در میمه[6] . گزارش تصویری[5] . میمه[5] . وطن خواه[5] . ویژه[4] . جغرافیای میمه[3] . اسطوره ها[2] . وجه تسمیه میمه[2] . تبریک و تسلیت . رمضان . محرم . محلات میمه . محیط زیست منطقه میمه . شهدای . شهرها و روستاهای منطقه میمه . صدرالاسلام . صنعت و معدن درمیمه . فرش در میمه .
    » آرشیو مطالب
    اخبار میمه
    جغرافیای میمه
    اماکن تاریخی میمه
    مذهب درمیمه
    فرش میمه
    گویش میمه
    اسطوره ها
    معرفی بلاگر
    تبریک و تسلیت
    وجه تسمیه
    سیمای تاریخی میمه
    محلات میمه
    چهره ها
    سخن مسئول سایت
    شهرها و روستاهای منطقه میمه
    محیط زیست منطقه میمه
    ادبیات و ضرب المثل های میمه ای
    گزارش تصویری
    ویژه های میمه

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان
    وبلاگی از ازان
    شاعر وزوانی
    میمه ی اصفهان
    دانشجو دات ای تی وزوان
    وبلاگ هیات قمربنی هاشم (ع)
    وبلاگی از وزوان - یک کاسه داغ کاچی
    کیمیا
    هیات کریم ال طه
    میمه قرق
    دکتر هادیزاده
    آرمان هاشمی
    لایبیدی ها
    خاک آشنا
    وطن خواه
    آلبوم میمه ای ها
    شهرداری میمه
    سه کلهرود
    وبلاگ ازان
    پیک میمه
    حسن رباط
    مقصود
    صبح میمه
    هیات جانثاران - سرکار خانم متقی
    میمه سیتی
    سایه بید
    شرکت اینترنتی جم
    وزوان سیتی
    نوید توکل
    آقای فخریان
    ویو زادگاه من
    شفق جوشقان
    وز- وان
    مهندس شهنازی - استرالیا
    آموزشگاه زبان پارسه میمه
    ترنج جوشقان
    غلانیوز
    روستای من ازان
    وزوان سیتی
    قهرودی ها
    آرمان جوشقان
    کامویی ها

    » موسیقی وبلاگ

    » طراح قالب
    »» گذری بر خاطرات

    در دوران دبیرستان کلاس اول تا چهارم رشته انسانی و تجربی سال تحصیلی 71-70 الحق همه درسخوان بودند و دیگر چنین ترکیبی را در نسل های بعدی ندیدم .
    درکلاس چهارم رشته فرهنگ و ادب دانش آموزانی  بودند که الحمدالله همگی هم اکنون سروسامانی گرفته اند و اکثرا به مدد تحصیلات در مصادر مهمی نیز مشغول به فعالیت شدند.
    مرحوم جمشید اباذر (فاتحه فراموش نشود) ، عباس سراجی ، حسین حیدری ، حسین دهقان، " غلامحسین عبداللهی ،رحمانی ، رحمتی ، سهراب عارضی ، موسوی "  (کامویی ها) ، حسن میرزایی ،حاجی اسماعیلی ،علیرضا اسماعیلی ،" غفوری ، ابوالفضل محمدی"  (زیادابادی ها) ، حسین نیکونام ، امید قرقانی ، "مرتضی بحرینی "(جوشقانی)  ، موسی جعفری و " حسن نصیری" (رباط ترکی) ، " هادی پور،ایرج جورمند و مشرفی"(خسروآبادی ها) دانش اموزان کلاس چهارم بودند و دبیران محترم و دوست داشتنی ما نیز عبارت بودند از:

    جناب آقای عبدالرضاشیبانی (معاونت روابط عمومی استانداری اصفهان) : زنگ آئین نگارش و انشاء را آقای شیبانی تدریس می کرد و این کلاس  از ساعات پربار من بود. آقای شیبانی با تدبیرخاص و به پشتوانه سابقه مبارزاتی و انقلابی خود  در  پرورش قریحه اجتماعی  و شعور سیاسی دانش آموزان نقش اساسی داشت و دیالوگ و گفتمان  آزاد را در کلاس باب کرد و بچه ها با اتکا به معلومات خود به مناظره درباره مسائل سیاسی ُاجتماعی و روز می پرداختند ودرموارد خط قرمز با دلایل قانع کننده خود، فرد را قانع می کرد.
    در دوران ما تبلیغات دشمنان نظام بسیار شدید بود و طیف دانش آموزی اماج این حملات بود. به یاد دارم روزی در مبحث سخنرانی ، یکی از دانش اموزان درباره اینکه چرا ایران به گروه های انقلابی درجهان کمک می کند، سخنرانی کاملا منفی اما بدون غرض ورزی سیاسی کرد. آقای شیبانی با دلایلی ساده که من بعداز تحصیلات علوم سیاسی ، عمیقا از آنها آگاه شدم ، دانش آموزان را قانع کرد.
    آقای غلامعلی اسماعیلی: ایشان مردی مومن ، انقلابی بود که در دوران ساواک زندانی و شکنجه شده بود. آقای اسماعیلی باتوجه به سابقه مبارزاتی در کلاس معارف بدور از تعصب ها به سوالت دینی بچه هاجواب می داد.
    شهرام سلطونی:  مردی بی ریا و لبریز از صفا . آقای سلطونی در برقرار روابط و تعامل با دانش اموزان بی نهایت مجرب بود. حتی به یاد دارم با زبان شیوای خود سرجلسه امتحان، تقلب را از جیب برخی از بچه ها درمی اورد.!!!
    آقای ولی: ساکن وزوان - جامعه شناسی و دانش اجتماعی از دروس موردعلاقه من بودکه آقای ولی آنها را تدریس می کرد و ازهمین کلاس ایشان و بحث های سیاسی روز کلاس آقای شیبانی بود که علوم سیاسی رابرای تحصیل انتخاب کردم و از جهت معلومات سیاسی مدیون این دو عزیز هستم.
    آقای هاشمی یا هاشمی نژاد - از وزوان - انگلیسی را بدور از جنجال های خاص این رشته برای ماتدریس می کردند. من درکنار انگلیسی خودم المانی و در مقطعی فرانسه هم خواندم.
    به طور کلی خانم ها توکل، حیدرپور، آقایان علی طلایی، هوشنگ جعفری، حیدری ، رضا معینیان ، (مقطع ابتدایی ) صانعیان (تاریخ ) ،سروش خردمند، بهمن طلایی ، زمانی ، رضا واسعی ، حسن محمدی، همایون مقصودی، مختاری (درس علوم ) ، ایرج زاهدی ، فیروزفرو .... (مقطع راهنمایی) حاجی خردمند ، مرتضی مختاری، عبدالرضاشیبانی، هاشمی نژاد، سمیعی ، سلطونی ، اسماعیلی ، باصفا، پورمند، هدایتی ها ، رضا صادق ، میرکی ، حسین مختاری ، صانعیان، برقعیان و قنبری (اصفهانی ) و .....  از مدیران و دبیرانی بودند که در موفقیت من و خیلی کسان دیگر تا به امروز نقش اساسی داشتند. خداوند آنها را حفظ کند.


    خوب برگردیم به خاطره؛


    شیوه امتحان خوانی بچه های چهارم فرهنگ و ادب متفاوت بود. بعضا در منزل ، بعضی ها در همان مدرسه و بعضی مثل من منزل و آربالا.
    به علت اینکه بلندخوانی می کردم همیشه دوست داشتم در بیرون از منزل و آن هم در دامن طبیعت درس بخوانم .گاهی مردم به عقل من شک می کردند و من را زیرباران ویا به قول میمه ای ها "مغزاوفتو" درمسیر رزتوتی تاچاه های منبع می دیدند ولی برای خودم خیلی خوشایند بود. بعد از مدتی از کارتون تام سایر یادگرفتم و بالای یک درخت بیدکهنسال کلبه ای چوبی درست کردم و وضعیت بهتر شد. سایه ، اب ، نان وچایی هم اضافه گردید.
    دوست عزیزم عباس سراجی هم به این محفل ملحق شد و به اتفاق درس می خواندیم و شرافتا قسم می خورم دست درازی به باغات هم برای خودمان ممنوع کرده بودیم منهای شاخه هایی که از باغ ها به بیرون و به کوچه ختم شده بودند!!!!
    درآنسوی ما، کلبه های دیگری هم بود .حسین دهقان و حسین حیدی که خوابشان را به آنجا می آوردند. آنها عصر درهوایی مطبوع شروع به درس خواندن می کردند یعنی همان لحظه ای که من درس راخوانده بودم و مشغول تفرج بودم .
    اما حکایت آربالا (آسیاب آبی بالا ) شنیدنی است .
    چند کلاس چهارمی سابق که هرسال برای دیپلم درس می خواندند برای خود درآربالا بروبیایی داشتند. محمودمالیان پای ثابت آنجا بود. رفتن به آنجا برای ما که همان حوالی درس می خواندیم ، آزاد بود اما برای بقیه قرق !!
    درختان بید و همان خرابه آربالا آنقدر صفا داشت که با دیدن آن و شنیدن صدای آب واقعا آرامش می گرفتی . این آسیاب در سریال تفنگ سرپر بازسازی اساسی شد و به به همت و ایده آقای امراالله احمدجو ، کارگردان مشهور راه افتاد مثل اولش اما مسئولان سنت گرا در میمه که میراث گذشتگان را درحد دیوار گلی و چند تیر و تخته می دیدند، به این مسئله توجهی نکردند و این آسیاب به مامن معتادان تبدیل شد و در وهله بعد به بهانه ایجاد معبر برای باغات دونفر تخریب گردید.
    خلاصه درس ها در این مکان ها خوانده شد و دانشگاه ها را نیز سپری کردم .(لیسانس روابط بین الملل و فوق لیسانس علوم سیاسی).از دبیرانم اطلاعاتم اندک است ولی امیدوارم هرجا هستند خوش باشند و در سلامت.
    اما می خواهم بگویم مسخ فرهنگ غربت نشدم . کماکان میمه و جای جای آن و به ویژه مکان های تاریخی  برای من جذابیت خاص خودش رادارد. هم اکنون نیز به همان مکان هایی که حکم سکوی پرتاب را  برای من داشتند ، سر

    می زنم و از دیدن آنها لذت می برم، اگر چه در دیدگاه دیروز و امروز من تفاوتهای اساسی دیده می شود.
    ای کاش اشتغال درمنطقه آنقدر بود که تولید سرمایه می کرد  و بودجه ها در مسیر آبادانی منطقه سرازیر می شدند تا کمتر شاهد برپایی معضلاتی باشیم که به انها در ادامه مطلب اشاره می کنم.
     اخیرا از آربالا دیدن کردم دیگر چیزی که قابلا توجه باشد، ندیدم .  همه درختان بید ی که  بازیگران اصلی  فیلم " شاخه های بید"  و   "روزی روزگاری "  احمدجو  بودند، قطع شده اند و درختان سرو نیز به همین سرنوشت دچار شده اند. باغات مسیر آب بعضا خشک شده و درختان  لب جوب آب را آتش زده اند و  این در حالیست که این منطقه پتانسیل بسیار قوی برای ایجاد باغ خانوادگی وپارک تفریحی داشت . واقعا متاسف شدم.
    به یاد دارم وقتی از این منطقه می گذشتی ، دوران خیلی گذشته به ذهنت تداعی می شد. طبیعت آن بکر بکر بود اما اکنون در هرگوشه آن آتشی برافروخته شده و درختی کهنسال در حال سوختن و آن هم برای مصرف اراذل.
    اینکه بحث تحصیل به اینجا کشیده شد، اتفاقی بود. انگار اینکه صفحات به من گفتند این مساله از بیان خاطراتت مهم تر است و از این فرصت برای بیان معضلات استفاده کن.
    نجات بخشی طبیعتی که در آن زندگی می کنیم ،از واجبات هر شهروند است. توجه به درختان کهنسال و حفظ حریم محیط زیست امروزه در جوامع متمدن بسیار اهمیت دارد و ان توجه ویژه می شود چراکه این مقوله، مکمل زندگی اجتماعی و آرامش فردی مردم است .
    امید است مسئولان منطقه فکری برای اماکن طبیعی، تاریخی میمه بکنند.
    آربالا ، قنات مزد آباد، چاه ملی، منزل حاج احمد آقا روبروی منزل آقای سروش خردمند، حمام صفوی (گرده)، تالار وچندین منزل قدیمی دیگر میراث طبیعی و فرهنگی منطقه است. توجه به بازسازی حداقل منازل قدیمی، می تواند میمه را صاحب " خانه میمه ای ها "  کند چیزی که در کاشان به نام بروجردی ها ثبت شده است . فرق این دو فقط در بازسازی و نقش و نگار آنهاست و بس . آنها بار دیگر متولد شده اند اما در میمه ما خود مرگ فرهنگی و اجتماعی آنها را رقم می زنیم.

    علی وطن خواه



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( دوشنبه 86/3/28 :: ساعت 1:41 عصر )
    »» خومونی

     

     

    وبلاگ برای چند روزی تعطیل خواهد بود..



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( جمعه 86/3/11 :: ساعت 4:12 عصر )
    »» تبریک به میمه ای ها

    البته تبریک به خودم و میمه ای ها که متن وبلاگشان در زمره وبلاگ های منتخب در سرویس  پارسی بلاگ قرارگرفته است .دراین حال از مدیران این سرویس ارزشمند و کارا نیز متشکرم .

    مشاهده کنید: (بخش نوشته های منتخب)            http://parsiblog.com/

    مشخص ترین ملاک هایی که مدیران برای منتخب کردن متون در نظر میگیرند: 
     نوشته هایی که در آن به دقت قوانین و مقررات سایت را رعایت شده باشد و ضمن داشتن ادبیات فاخر، متناسب با زمان و دارای بار ارزشی، اخلاقی هستند ، دارای مضامین مفید، زیبا و سازنده باشند، با بیانی زیبا و هنرمندانه به هنجارهای اجتماعی، ملی، دینی و فرهنگی پرداخته باشند و در قالب روزنوشت، به ارتقای سطح فکری، فرهنگی و دینی خود و دوستان خود کمک نمایند.

    و اما نحوه ی انتخاب متون برگزیده ... 
          همانگونه که گفته شد مدیران محتوایی پس از بررسی متون وبلاگ ها مواردی که از ویژگیهای منتخب شدن برخوردار باشند را پیشنهاد می نمایند. کلیه پیشنهادهای منتخب شدن به پنجره ی مدیریتِ مدیران نهایی ساز سایت ارسال شده و نهایتا نوشته های منتخب موجود در صفحه اصلی از بین متونی که این عزیزان پیشنهاد کرده باشند انتخاب شده و به لیست متون منتخب اضافه می شوند. همچنین وبلاگ منتخب نیز از میان نوشته های پیشنهاد شده انتخاب میگردد.

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( پنج شنبه 86/3/10 :: ساعت 12:3 عصر )
    »» خیرمقدم به آقای رئیس جمهور

    رئیس جمهوری در سومین روز بیست ونهمین سفر استانی خود به استان اصفهان -طبق برنامه اعلام شده امروز شنبه با مردم شش شهرستان این استان دیدار خواهد کرد.

    دکتر احمدی نژاد قرار است امروز ابتدا به نائین در شرق استان اصفهان سفر کند و سپس در جمع مردم شهرستانهای اردستان - نطنز- آران و بیدگل -کاشان و برخوار و میمه حضور یابد .

    رئیس جمهوری روز گذشته میهمان مردم غرب استان اصفهان بود و با اهالی شهرستانهای گلپایگان - خوانسار- فریدن - فریدونشهر و چادگان استان اصفهان و شهرستان کوهرنک استان چهار محال و بختیاری دیدار کرد .

    دکتر احمدی نژاد روز پنجشنبه در نخستین روز بیست و نهمین سفر استانی خود با مردم شهرستانهای اصفهان و فلاورجان و خانواده های شهدا- ایثارگران وجانبازان اصفهان دیدار کرده بود .

    ** البته خیلی دوست داشتم رئیس جمهور  مردمی در شهرمان میمه هم سخنرانی می کرد و خاطره حضور یک مقام ارشد حکومتی  را درمیمه زنده می کرد.

    گفتنی است  رضا شاه در دوران حکومت خود  یک شب را در منزل یکی از خوانین میمه بیتوته کرد و روز بعد با مردم نیز دیداری کوتاه داشت . این واقعه را هنوز  قدیمی ها می گویند  و با سفر رئیس جمهوراحمدی نژاد به میمه یقینا  این خاطره  از ذهن مردم زدوده می شد و واقعه سفر وی به این شهر برای ۵۰سال دیگر ماندگار می گردید.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( شنبه 86/3/5 :: ساعت 9:57 صبح )
    »» نکته

    تعطیلات خیلی زود به اتمام رسید و خیلی سریع دوباره  در مقابل مانیتور قرار گرفتم .در سفر پنج روزه خودم به میمه از واقعیت های تلخ و شیرین زیادی  آگاهی یافتم . پیشرفت های عمرانی و  فرهنگی درمنطقه که به همت شهردار و شورای شهر و نهادهای دیگر در حال اجراست، بسیار دلپذیر بود. ای کاش شهردار فکری برای افاغنه نیز می کرد. البته می دانم در حیطه کاری آقای بخشدار است!!

    امانکته مهمی که فعلا به آن اشاره می کنم ، اینست که مقبره صدرالاسلام  گم شده است .. باورکنید......گم شده است ..نمی دانم میراث فرهنگی چرا اهتمامی به این قضیه نداشته است ؟؟؟

     ((((( جزئیات قضیه فعلابه احترام دوستان عزیز سانسور می شود.!!!))))))

    این موضوع را حتما پیگیری خواهم کرد و تکمیلی قضایا را در روزهای آینده بخوانید.

    درضمن تصویر صدرالاسلام بلاخره بدستم رسید. این هم از کرامت دوستان ...



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( پنج شنبه 86/1/16 :: ساعت 5:36 عصر )
    »» خومونی

    شش روز از تعطیلات عید نوروز گذشت و من همچنان مسیر منزل و اداره  را طی می کنم . در این مدت شش روز ،  در دنیای مجازی اینترنت به امور شغلی و شخصی خود مشغول بودم. از فردا مرخصی من شروع می شود وبه هر حال، عید و محرم را باید به میمه رفت.

    خلاصه، فردا عازم میمه هستم . بهار میمه ، دل انگیز و گویی طبیعت واقعا در حال شکل گیری دوباره است و دیدن این واقعه  رانباید از دست بدهم . وبلاگ  هم تا ۱۵فروردین در تعطیلی مطلق به سر خواهد برد.    

    خوش باشید ...... 



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( دوشنبه 86/1/6 :: ساعت 1:36 عصر )
    »» نوروز، آغاز سال نو و یادگار کهن ایرانیان را با شادی و طراوت آغاز

    بوی عیدی
    بوی توپ
    بوی کاغذ رنگی
    بوی تند ماهی دودی
    وسط سفره ی نو
    بوی یاس جا نماز سفره ی مادر بزرگ

    با اینا زمستون و سر می کنم
    با اینا خستگی مو در می کنم

    شادی شکستن قلک پول
    وحشت کم شدن سکه ی عیدی از شمردن زیاد
    بوی اسکناس تا نخورده ی لای کتاب

    با اینا زمستون و سر می کنم
    با اینا خستگی مو در می کنم

     

    سال ۸۵ نیز با همه توصیفات خود گذشت و امیدوارم سال نو / سالی پربار و شاد برای دوستان عزیز باشد و همچنان در کنار یکدیگر برای تعالی روح و ایمان  و نفس خود تلاش کنیم.

     سال خوبی داشته باشید .

    باورهای عامیانه
    رفتارها و گفتارهای هنگام سال تحویل و روز نوروز، به باور عامیانه، می تواند اثری خوب یا بد برای تمام روزهای سال داشته باشد. برخی از این باورها را در کتابهای تاریخی نیز می یابـیم، و بسیاری دیگر باورهای شفاهی است، و در شمار فولکلور جامعـه است که در خانواده ها به ارث رسیده است : 

    - کسی که در هنگام سال تحویل و روز نوروز لباس نو بـپوشد، تمام سال از کارش خرسند خواهد بود.  

    - موقع سال تحویل از اندوه و غم فرار کنید، تا تمام سال غم و اندوه از شما دور باشد. 

    - روز نوروز دوا نخورید بد یمن است

    - هر کس در بامداد نوروز، پـیش از آنکه سخن گوید، شکر بچشد و با روغن زیتون تن خود را چرب کند، در همهً سال از بلاها سالم خواهد ماند.

    - هر کس بامداد نوروز، پـیش از آنکه سخن گوید، سه مرتبه عسل بچشد و سه پاره موم دود کند از هر دردی شفا یاید. 

    - کسانی که مرده اند، سالی یکبار، هنگام نوروز، " فروهر " آنها به خانه بر می گردد. پس باید خانه را تمیز، چراغ را روشن و ( با سوزاندن کندر و عود ) بوی خوش کرد.

    - کسی که روز نوروز گریه کند، تا پایان سال اندوه او را رها نمی کند.

    - روز نوروز باید یک نفر " خوش قدم " اول وارد خانه شود. زنان خوش قدم نیستـند.

    - اگر قصد مسافرت دارید پـیش از سیزده سفر نکنید. روز چهاردهم سفر کردن خیر است.

    - روز سیزده کار کردن نحس است

    ************************

    و امابا رفتن به آدرس زیر از گوگل بخواهید لوگوی نوروز را در سایت گوگل قرار دهد.

    www.esfahanhost.com/nowrouz



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » علی وطن خواه ( دوشنبه 85/12/28 :: ساعت 2:15 عصر )
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    JavaScript Codes
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن